לפני כשבוע - הוציאו גוגל הודעה על עדכון חדש באלגוריתם החיפוש שלהם, עדכון אשר עתיד להשפיע על 35% מתוצאות החיפוש בגוגל.
העדכון - שהנו חלק ממערכת האינדוקס "קפאין" אותה השיקו בגוגל לפני כשנה-
מטרתו לדעת להבחין בצורך בעדכניות תוצאות החיפוש, בהתאם למונח היפוש שלנו.
כך, קבעו גוגל שלושה סוגי תוכן - בהתאם לרמת העדכניות הנדרשת:
1. אירועים חדשותיים ונושאים חמים -
עבורם נרצה לקבל את העדכון המיידי ביותר האפשרי. "גזר דין קצב" יהיה חיפוש מסוג כזה, כאשר אנו מבצעים אותו - נעדיף לראות תוצאות מהדקות האחרונות קודם.
2. אירועים שגרתיים החוזרים על עצמם -
אירועים המתרחשים מדי פרק זמן קבוע, עבורם נרצה לראות מידע רלוונטי בטווח זמן שאינו מיידי.
"גביע אירופה לאלופות" הוא סוג כזה של אירוע, שכאשר אנחנו מחפשים אותו - נעדיף לראות תוצאה מהשבועות או החודשים האחרונים, ולא מלפני 20 שנים.
3. חיפושים בנושאים עדכניים -
בחיפושים בתחומים טכנולוגיים בדרך כלל - אנו נעדיף לקבל תוצאה עדכנית במידת האפשר.
"מצלמה דיגיטלית מומלצת" הוא חיפוש מסוג זה - בו נרצה למצוא כתבה טובה, שהיא יחסית חדשה ונכתבה לאחרונה.
כמובן - שישנם חיפושים אשר תוצאות ותיקות יכולות להמשיך ולהיות עדכניות - "ספגטי בולונז" למשל.
תוצאות אלה לא יושפעו משינוי האלגוריתם האחרון.
וכמובן 2 - שכל ההתאמות האחרונות משתלבות באלגוריתם הקיים של גוגל, ונעשות לצד מערכת שיקולים שלמה.
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט